• BILLIG LEVERING BILLIG LEVERING fra 39,-
  • GRATIS FRAGT GRATIS FRAGT ved køb over 495,-
  • GRATIS AFHENTNING GRATIS AFHENTNING i butikken
  • GOD KUNDESERVICE GOD KUNDESERVICE Ring +45 31 18 99 43
  • Vi rydder op: spar op til 70% Se de gode besparelser i tilbud

Handelsbetingelser

HANDELSBETINGELSER & VILKÅR 

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra firmaet Grossisten Gro-inde ApS (CVR: 37647608).   
Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået anden skriftlige aftaler mellem dig som køber og Grossisten Gro-inde ApS.  
 


Dokumentation og vejledning.

Hvis der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, følger disse med leverancen fra Grossisten Gro-inde ApS. 
Ønsker du yderligere oplysning eller rådgivning fra Grossisten Gro-inde ApS side, er denne af vejlederne art. 
Grossisten Gro-inde ApS står inde for, at varerne opfylder kravene til CE-mærkning. 
 

Leveringstidspunkt og transport.

Levering af varer fra Grossisten Gro-inde ApS anses for sket, når kunden har modtaget varerne. Beskadigelse af varer under transport skal meddeles til os. 
Forsendelsen af varer sker med PostNord: Leveringstid  1-4 dage eller GLS: Leveringstid 1-4 dage.  
Varer med levering til udlandet og leverings prisen aftales individuelt med kunden, hvis ikke kunden ønsker PostNords levering eller brugen af GLS. Kunden bedes kontakte Grossisten Gro-inde ApS for yderligere spørgsmål. 

Afhentning i butik - forventet klar 0-2 hverdage: 0,-

Fri fragt med GLS PakkeShop ved køb for over 999,-

GLS - forventet levering 1-4 hverdage
Pakke til PakkeShop: 39,-
Op til 20kg

Pakke til erhverv fra: 69,-

Pakke til privat fra: 79,-

Postnord - forventet levering 1-4 hverdage:
Pakke til PakkeShop: 66,-
Op til 20kg

Pakke til privat fra: 86,-

OBS:
En ordre pakkes og sendes ikke kun baseret på ordrens vægtklasse, men også baseret på indholdets dimensioner og volumen.

Risikoen for varerne. 
Risikoen for varer købt af Grossisten Gro-inde ApS overgår til dig som forbruger på leveringstidspunktet.  

 

Reklamationsret 

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. 

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. 

Reklamationsretten eventuelle fejl eller mangler ved levering fra Grossisten Gro-inde ApS, skal påberåbes i rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Det en din pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller mangle ytrer sig. Hvis du opdager en fejl, skal du hurtigt rette henvendelse til Grossisten Gro-inde ApS. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.  

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.   

 

Rettighed til at klage over varer.

For varer med begrænset holdbarhed, er din klage mulighed afgrænset af den holdbarheds periode, der er påført på varen. Der må tages forbehold for, at for visse varer skal holdbarheds datoen slås op på nettet under producentens hjemmeside.  

Varen sendes til:  

Grossisten Gro-inde ApS
Egestubben 1
4180 Sorø 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. 

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.   

 

Pris og betaling.

I denne butik kan du bestille dine varer online og betale med Dankort, Visa, Mastercard, Mobilepay eller Bankoverførsel.
Offentlige instanser kan betale med overførelse via EAN nummer. Du kan også betale med ViaBill - Læs mere her
Alle priser i på web-adressen http://www.groinde.dk - er inkl. Moms. 

Vi tager ikke kortgebyrer. 

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.   

Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.   

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned. 

Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. 
 

Fortrydelsesret.

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.   

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. 

Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare. 

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kundeservice@groinde.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.  

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked. 

Fortrydelse af en del af købet  

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.  

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.  

 

Returnering  

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.  

 

Ingen fortrydelsesret 

Disse aftaler kan ikke fortrydes: 

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,  

 

Varens stand, når du sender den retur 

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.  

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet  

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.  

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.  

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. 

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.  

Varen sendes til: 

Grossisten Gro-inde ApS
Egestubben 1
4180 Sorø 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. 

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.   

 

Klageadgang 

 

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice@groinde.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:  

Center for Klageløsning  

Nævnenes Hus
Toldboden 2  
8800 Viborg  

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

www.naevneneshus.dk 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr    

 

Persondatapolitik   

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: 

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.  

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.   

Personoplysningerne registreres hos Grossisten Gro-inde ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.   

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.  

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.   

Den dataansvarlige på groinde.dk er Grossisten Gro-inde - Kontaktes via kundeservice@groinde.dk.   

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. 

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kundeservice@groinde.dk.

 

Standardfortrydelsesformular 

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende) 

Til: 

Grossisten Gro-inde ApS (groinde.dk)

Egestubben 1

4180 Sorø

E-mail: kundeservice@groinde.dk 

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser: 

__________________________________________________________________________________ 

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________ 

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________ 

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________ 

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________ 

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir) 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 08.08.2023

 

Forbehold

I tilfælde af forsinkelse, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted. 

 

Prisfejl 

Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.